Voor een locatie aan de Hofland te Mijdrecht heeft projectontwikkelaar Timpaan een overeenkomst gesloten met N.V. Ontwikkelingsmaatschappij Utrecht (OMU). Namens Timpaan tekende directeur Ingeborg de Jong, namens OMU directeur Frank Hazeleger.

OMU financiert de ontwikkeling van de transformatie van een verouderd bedrijventerrein naar een nieuwe functie van wonen. Op de locatie staat nu de betonhandelcentrale De Adelaar. Timpaan werd geselecteerd door de voormalig eigenaar van de locatie in een procedure die werd geleid door Brockhoff Bedrijfsmakelaars en Van Doorne Advocaten en Notarissen.

Timpaan is voornemens op de locatie circa 70 woningen voor diverse doelgroepen te realiseren. De ontwikkeling is in lijn met de Woonvisie van De Ronde Venen, de gemeente waar Mijdrecht toe behoort. In de ontwikkeling gaat Timpaan uit van rijwoningen, twee-onder-één-kapwoningen en vrijstaande woningen bestemd voor de verkoop en appartementen bestemd voor de sociale koop en sociale huur. Met de voorzieningen nabij is het unieke locatie in Mijdrecht, dichtbij zowel uitvalswegen als het groen.

Timpaan verwacht in 2022 nadere informatie over de gebiedsontwikkeling en het woningbouwplan bekend te kunnen maken. Zowel OMU als Timpaan zijn tevreden dat op deze wijze een verouderde bedrijfslocatie een nieuwe toekomst krijgt voor de vele woningzoekenden in De Ronde Venen en de regio.