Rijsenhout, 13 januari 2015.

Op zaterdag 24 januari a.s. start de verkoop van de eerste fase van het project Antoniuskwartier in Utrecht. Het project is gelegen op de locatie van het voormalige St. Antonius Ziekenhuis in de wijk Overvecht. De eerste fase bestaat uit 56 eengezinswoningen in “jaren 30” architectuurstijl.

De woningen worden gerealiseerd op de locatie van het zusterhuis van het voormalige St. Antonius Ziekenhuis in de subwijk ‘Vechtzoom-Zuid’. Op dit moment wordt het zusterhuis gebruikt voor tijdelijke studentenhuisvesting door de stichting STW Nederland. Het voormalige ziekenhuis is momenteel verhuurd aan revalidatiecentrum De Hoogstraat, dat bezig is met de verbouwing van de eigen locatie. Deze verbouwing zal eind 2015 afgerond zijn, waarna het ziekenhuis ook zal plaatsmaken voor woningbouw. Projectontwikkelaar Timpaan uit Rijsenhout ontwikkelt de gehele locatie met in totaal circa 250 woningen.

De start van de verkoop van de eerste fase van Antoniuskwartier is op 24 januari aanstaande. Via de website www.antoniuskwartier.nl kunnen geïnteresseerden zich reeds inschrijven op de woningen. De verkoopmanifestatie zal plaatsvinden op zaterdag 24 januari van 11.00-13.30 uur in het “Vechthuis” (Jagerskade 13) te Utrecht.
De koopsommen van de eengezinswoningen variëren van € 225.000,- tot € 264.500,- vrij op naam. Elke woning krijgt standaard een eigen parkeerplaats op een gemeenschappelijk binnenterrein. BAM Woningbouw zal de woningen gaan realiseren en biedt de kopers de mogelijkheid de woningen woonklaar op te laten leveren met het unieke concept van Victor&Wonen, waarbij de kopers op basis van verschillende Woonsferen en Leefwijzen zelf bepalen hoe hun nieuwe huis er uit ziet wanneer ze de sleutel krijgen. Van de plaats van de keuken en de indeling van de kamers tot de kleuren op de wand en wat er op de vloer ligt.