Reeuwijk, 9 oktober 2014

Timpaan ontwikkelt 22 huurappartementen voor senioren in opdracht van Woningbouwvereniging Reeuwijk

Op 8 oktober hebben Vincent van Luit, directeur van Woningbouwvereniging Reeuwijk, en Jaap Zwart, algemeen directeur van projectontwikkelaar Timpaan, de overeenkomst getekend voor de samenwerking- en realisatie van 22 huurappartementen voor senioren in het project Nieuw Westveen te Reeuwijk-Brug.

Het project Nieuw Westveen bestaat uit 31 koopwoningen in verschillende prijscategorieën waarvan op dit moment reeds 96% is verkocht. Daarnaast bevat het project een tweetal appartementengebouwen met 45 huurappartementen voor senioren. Timpaan heeft in 2013 het eerste  appartementengebouw met 23 huurwoningen in opdracht van Woningbouwvereniging Reeuwijk opgeleverd. Het tweede appartementengebouw aan de Mesdagstraat in Reeuwijk-Brug West is een afgeleide van het eerste ontwerp. Vincent van Luit: “Gezien de grote belangstelling bij de verhuur van de eerste 23 appartementen zijn wij als Woningbouwvereniging Reeuwijk blij dat we deze volgende 22 voor de groeiende groep senioren in de eigen buurt kunnen realiseren.”

Alle woningen in het eerste appartementengebouw worden onder de sociale huurgrens verhuurd. In het nieuwe gebouw zullen, naast sociale huurappartementen voor senioren, ook een aantal appartementen in de middenhuur worden verhuurd. Jaap Zwart: “Het is prijzenswaardig dat, gezien de huidige tijd en de forse bijdragen die de corporaties moeten doen naar aanleiding van de Vestia-affaire en verhuurdersheffing, Woningbouwvereniging Reeuwijk haar huishoudboekje op orde heeft en in de gemeente Bodegraven-Reeuwijk blijft investeren in huurwoningen voor onder andere senioren.”

Nog dit jaar wordt gestart met het bouwrijp maken van de locaties aan de Van Staverenstraat en Mesdagstraat in Reeuwijk-Brug West. Naar verwachting start de bouw van de appartementen begin 2015 en is de oplevering gepland eind 2015. Bouwcombinatie Westveen, bestaande uit de lokale aannemers Goudriaan-Jongerius uit Waarder en Vergeer Bouw uit Reeuwijk, gaat het appartementengebouw bouwen. De bouwcombinatie heeft het eerste gebouw ook gerealiseerd.

—————————————————————————————————————————

Noot voor de redactie: