Haarlemmermeer, 4 april 2012 – Bzzzondere Boshoeve BV heeft met Boshoeve Ontwikkeling CV een huurovereenkomst gesloten voor de huur van een bijzondere multifunctionele accommodatie met omliggende terrein. De oplevering staat gepland op 1 september 2012 en is tevens ingangsdatum van de overeenkomst.

Bzzzonder Boshoeve BV, een samenwerking tussen pedagoge Eva Toele en Michiel van Rennes van Kindercentrum Bzzzonder, vestigt zich aan de Bosstraat 28 te Nieuw-Vennep in de gemeente Haarlemmermeer en richt zich op een unieke vorm van kinderopvang. Op het inclusieve kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang zullen kinderen met en zonder beperking met elkaar opgroeien. Buiten wordt door de AW Groep uit Lisse een natuurtuin aangelegd waar jongvolwassenen met een beperking in een natuurwerkplaats een volwaardige dagbesteding zullen krijgen met activiteiten in de (moes)tuinen en in het gebouw. Hier wordt niet gekeken naar de beperkingen maar naar de mogelijkheden. Op de verdieping is naast de buitenschoolse opvang plaats voor maatschappelijk verantwoorde ondernemers en organisaties die zich richten op kinderactiviteiten.

Boshoeve Ontwikkeling CV bestaat uit privé-investeerders Ad Wijnhout van de AW Groep, de Nieuw-Vennepse architect Joost Valk van duurzaamheidsnetwerk Vital PlaceS en projectontwikkelaar Timpaan. Het gebouw is integraal met partners uit het Vital PlaceS netwerk ontwikkeld en zal energieleverend, lucht- en water zuiverend worden opgeleverd. Bovendien is in het gebouw de uitstoot van schadelijke stoffen beperkt en zorgt Fullspectrum daglicht voor optimale leer- en werkprestaties.

Ovium uit Amsterdam adviseerde de verhuurder. De Triodos Bank verzorgt de externe financiering en het project is financieel mogelijk gemaakt door de provincie Noord-Holland.