Woerden, 21 juni 2011 – Woningcorporatie SWW en projectontwikkelaar Timpaan willen de komende jaren meer betaalbare starterswoningen bouwen in de kernen van het Groene Hart. De woningen moeten gedurende langere tijd beschikbaar en betaalbaar blijven voor de doelgroep. Op 24 juni a.s. wordt hiervoor een eerste aanzet gegeven. Dan overhandigt Peter Korzelius, directeur-bestuurder SWW, de sleutel aan de bewoners van acht nieuwe starterswoningen in Zegveld, die in samenwerking met Timpaan zijn ontwikkeld.

De belangstelling in het project De Haak maakt duidelijk dat er veel behoefte is aan starterswoningen in de kernen. In zeer korte tijd waren alle woningen verkocht aan kopers die een binding hebben met de kern Zegveld. De woningen zijn aangeboden onder Koopgarantvoorwaarden met oorspronkelijke prijzen vanaf € 185.000 vrij op naam. Om de maandelijkse woonlasten op het startniveau te krijgen, waren kortingen van 15, 20 of 25 procent mogelijk. De goedkoopste woning in De Haak kostte zo € 138.750 vrij op naam. Met de inzet van Koopgarant zijn en blijven de woningen in Zegveld gedurende 25 jaar beschikbaar voor de doelgroep.

De Timpaan Verandawoningen zijn 9 meter diep en voorzien van een half overdekte veranda van 3,3 meter boven het water, over de gehele breedte van de woning. De voortuin met een lengte van maar liefst 5,5 meter en een eigen haag maakt de ruime woningen nog aantrekkelijker.

Het project De Haak in Zegveld is een samenwerking tussen SWW en projectontwikkelaar Timpaan. De gemeente Woerden heeft de grond beschikbaar gesteld onder voorwaarde dat het SWW de lastige veengrond bouw- en woonrijp maakte.