In gebiedsontwikkeling Oostzijderpark in Zaandam zijn de eerste 10 Betaalbare Koopwoningen Zaanstad (BKZ) in verkoop, als onderdeel van woonveld Duindoorn. Voor de appartementen geldt een maximale inkomensgrens, inschrijvers dienen starter op de koopwoningmarkt te zijn en inwoners van Zaanstad die een sociale huurwoning achterlaten hebben voorrang. Het toevoegen van de BKZ woningen in de gebiedsontwikkeling past goed bij missie van Timpaan: betaalbaar wonen mogelijk maken voor iedereen. De uitstraling van Duindoorn is typerend voor de nieuwe wijk Oostzijderpark: stadse allure, maar wel midden in het groen.

BKZ is een initiatief van Gemeente Zaanstad. Door de financiële constructie van BKZ hoeven kopers slecht € 88.725 tot € 92.527 v.o.n. te financieren, exclusief een inkomensafhankelijke canon. Dit maakt de woningen uitermate geschikt voor mensen die anders niet in aanmerking komen voor een koopwoning. De inschrijving loopt tot 26 september 12:00 uur.

Over Oostzijderpark

Oostzijderpark (een gezamenlijke ontwikkeling van Timpaan en Ontwikkeladviseur BV) is een nieuwe stadswijk in Zaandam, met in de eerste fase 543 woningen. Oostzijderpark is goed bereikbaar door het NS-station Zaandam-Kogerveld en de uitvalswegen A7 en de A8 om de hoek. De nieuwe stadswijk krijgt autoluwe groene lanen en boulevards, collectieve tuinen en privéterrassen voor de huizen. Er komen woningen voor starters, jongeren, gezinnen en ouderen waarbij ca. 1/3 sociale woningbouw, 1/3 middel & vrije sector huur en 1/3 koopwoningen bedraagt. Geïnteresseerden die op de hoogte willen worden gehouden kunnen zich opgeven voor de digitale nieuwsbrief via www.oostzijderpark.nl

Type II en IV en BKZ - 2022_03_30 V1 P2 (13-00)